lördag 27 februari 2010

Viggos doptårta


Idag har jag gjort en doptårta till lille Viggos dop. Viggos mamma ville gärna ha en tårta med en baby i dopklänning och limegrönt tema och det tyckte jag var jättekul eftersom jag oftast gjort doptårtor i blått.
Jag valde att inte göra några blommor på den här doptårtan utan istället satsade jag på knappar i olika nyanser av grönt, för att få en mera stilren tårta.

En liten nalle i brunt smög sig också med bland alla gröna knapparna.


Runt kanten valde jag att knyta en fint band i limegrönt och så fick jag ju också chansen att använda en av dom fina tårtbrickorna i guld som jag fick från Siluett of Sweden.
Jag tycker jättemycket om tårtbrickorna eftersom dom är så vackra och ger hela tårtan ett mycket lyxigare utseende. Att dom dessutom är ganska tjocka gör dom mycket praktiska eftersom man kan flytta tårtorna utan problem och det gör ju inte saken sämre. :-)

Tusen tack ännu en gång, Siluett of Sweden!



15 kommentarer:

  1. Vilken vacker och stilig doptårta! Skoj med lite annorlunda färger och dekorationer! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej,
    fick nys om din blogg via vänner, och måste bara skriva att jag är helt fascinerad av din skapartalang.
    Du är verkligen duktig att skapa vackra tårtor.
    Denna doptårta är ju helt underbart ögongodis, och så är jag oxå helt begaistrad i snellmanstårtorna.
    Vilka underbara ideer, och vilket pill att få till nåt sånt.
    Tack för den inspiration du njuder på! Supersnyggt fotat oxå!!

    Hälsar gärna på igen!
    Fin kväll!
    - camilla :)

    SvaraRadera
  3. åhh vad ljuvlig tårtan blev.
    Jag har fått en beställning på en glutenfri tårta som ska gå i lime grönt.. vi får väl se hur den blir :)
    Riktigt sött med knappar annnars :)

    SvaraRadera
  4. Åh vilken charmig tårta!! Gillar knapparna jättemycket, så gulligt :):)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig tårta! Underbart med det gröna och vita, så himla fräscht!

    SvaraRadera
  6. Kan bara hålla med de andra! Limegrönt är ju dessutom bara såå himla snyggt =)

    SvaraRadera
  7. tusen tack igen Cickan för den superfina och underbart goda tårtan!!!!!!/sanna

    SvaraRadera
  8. Oj vad du är duktig! Jättefina konstverk! Jag har själv just upptäckt hur kul det är med bakning och surfar runt och blir inspirerad av alla otroligt duktiga bagerskor :) Din blogg kommer jag helt klart fortsätta följa.

    Ida

    SvaraRadera
  9. Jag brukar kika in på din blogg och då och då. Jag har sen tidigare bloggat under remes.blogg.se men har äntligen separerat mitt bakande till en alldeles egen bakblogg.

    Jag tänkte länka till dig från den och undrar helt enkelt om det är okej?

    Kommentera gärna på min nya blogg och hojta till om länkningen är okej, annars tar jag bort den!

    Kram Jenny Remes

    SvaraRadera
  10. Fantastisk kakeblogg du har. Du er kjempeflink. Hilsen Hege fra Norge :)

    SvaraRadera
  11. Fin tårta igen som alltid! Gör du egen sugarpaste eller köper du nånstans ifrån? Jag tänkte försöka mig på en egentillverkad tårta till vår sons 3 årskalas. Men jag funderade lite på sugarpasten. Ifall du har ett bra recept så lägg gärna ut det på bloggen. Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Tänkte även passa på att tipsa om tävlingn som pågår på min blogg just nu i sammarbete med mikadesign.se-du kan vinna underbara bakprodukter!

    http://maddesmumms.blogg.se/2010/march/tavling-i-sammarbete-med-mikadesignse.html

    SvaraRadera
  13. Kul att ni tycker om tårtan! :-)

    CaisaK! Välkommen! :-) Kikar ofta in i din blogg också och förundras över din skapartalang! :-)

    Sanna! Varsågod! Det var jättekul att fä göra Viggos tårta! :-)

    SvaraRadera
  14. gud vilka fina tårtor du gör.

    SvaraRadera
  15. mina pojkar fyller år i sommar och vill ha dinosarie tårtor. men jag vågar inte ge mej på att göra en själv. Jag är urkass på att baka. Så det blir att beställa en någonstans ifrån
    ha de gott.

    SvaraRadera