söndag 14 februari 2010

Doptårtor till Lea & Gabriel


Idag har jag fått äran att göra doptårtor till kusinerna Lea och Gabriel som döps idag.
Det blev en rosa tårta till Lea och en så gott som likadan men i ljusblått till Gabriel.
Hittills har jag bara gjort doptårtor till pojkar så det var lite extra roligt att nu också få göra en i rosa.
Tårtan till Lea fick också lite mera blommor än Gabriels.
Dopbebisar är något av det roligaste att modellera tycker jag så det var extra roligt att få göra två på samma gång. :-)

Ljusa bottnar

Jordgubbsmousse
Vaniljmousse

Täckt i hemgjord sp
Dekorationer i mmf

9 kommentarer:

  1. Vad fint med likadana tårtor i olika färger, de är jättesöta ihop! (Det hade de ju nog varit skilt för sig också.:))

    SvaraRadera
  2. åh vilka superfina doptårtor cickan, tycker det är så fint med slingrande blommor och dina bebisar är helt enkelt urgulliga!

    SvaraRadera
  3. I stället för att upprepa det Tove redan skrivit så kan jag bara hålla med! Bebisarna och alla detaljer (ex napparna och volangerna) är jättefina =)

    SvaraRadera
  4. Jättejättefina doptårtor! Älskar bebisarna du gör, dom är så sööta :>

    SvaraRadera
  5. Vilka fina tårtor, perfekt hantverk! (som alltid) :)

    SvaraRadera
  6. Underbara! Jag önskar att jag kunde göra tårtor som du ;)<3

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för de jättefina och jättegoda tårtorna du gjorde till dopfesten!!
    /Gabriels föräldrar

    SvaraRadera
  8. Tack, tack allihopa! :-)

    Gabriels föräldrar!
    Vad roligt att ni tyckte om tårtorna! :-)

    SvaraRadera