måndag 1 februari 2010

Dinosaurietårta


I helgen fyllde min systerson, och vår gudson Leo 4 år och eftersom han älskar dinosaurier fick jag försöka mig på att modellera en sådan.
Den blev inte precis som jag tänkt mig och slutresultatet blev nog mera likt en drake, tyckte jag men jag tänkte att eftersom Leo är så intresserad av dinaosaurier så skulle han säkert se en dinousaurie.
När jag sedan visade tårtan och frågade om han visste vad det var, svarade han blixtsnabbt:

-En krokodil! :-)


Jag tänkte först göra den grön men tänkte att den kanske skulle bli för lik en krokodil då så därför blev den gul och orange. Tydligen hjälpte det inte! ;-)

Han tyckte i alla fall om tårtan och det är ju huvudsaken och han gav oss också en fin förklaring till varför det inte finns några dinosaurier längre. Det är helt enkelt så att för jättelänge sedan sprängde någon dynamit så att bara skelettet av dinosaurierna blev kvar! :-)
(Passande nog hade jag ju valt att göra fyran av "benknotor".)

Han är helt enkelt för underbar med alla sina fina funderingar!

Grattis ännu en gång Leo!


Chokladbottnar

Mörk chokladmousse
Mjölkchokladmousse

Täckt med hemgjord sp

Dekorationer i hemgjord Modellingpaste & mmf

12 kommentarer:

  1. Hihi, klockren kommentar om varför dinosaurier inte längre finns! Jättesöt och charmig dinosaurie =)

    SvaraRadera
  2. *skratt* Härlig ålder det där... Kanon fin "krokodil" i vilket fall ;)

    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Jättefina tårtor du gör! Och trevlig blogg :) Ska läsa runt lite nån gång när kidsen inte håller på att förhungra ;)

    SvaraRadera
  4. Jättesöt tycker jag! :) Försöker nu övertala min drak-dinosaurieförtjusta treåring att jag skulle få göra nåt liknande till hans fyraårsdag men han vill nu ha brandman Sam... (men födelsedagen är i maj, så vi hinner diskutera ännu ;))

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket för era snälla kommentarer! :-)

    Tove!

    Min äldre tös blir 3 på söndag och har sist och slutligen bestämt sig för en Nicke Nyfiken tårta. Hon tycker dessutom att han ska sova på tårtan men jag tror nog att vi ska förhandla lite ännu... Lite tråkigt med en sovande Nicke, tycker ju mamma! ;-)

    SvaraRadera
  6. Åh så läcker!!!

    Jag vill ge dig en award för att du har en så inspirerande och spännande blogg!
    Mer info i min blogg.

    Mvh Linda Runn

    SvaraRadera
  7. Fin tårta, som vanligt! Hehe, det är inte alltid så lätt att modellera som man tänkt sig :)) Men det blev ju en snygg dinosaurie-krokodil ;)

    SvaraRadera
  8. Helt underbar ju, du är verkligen sjukt duktig! :-)

    SvaraRadera
  9. Oj,oj vilka skapelser. visade min son bilderna å nu vet vi var vi ska beställa tårtor till hans födelsedag i maj.å vårt bröllop i juni.

    SvaraRadera
  10. Katarina!

    Kul att du tycker om mina tårtor! :-)
    Hör bara av dig sedan när det börjar närma sig så bakar jag gärna om jag hinner... :-)

    SvaraRadera
  11. Vilken superfin tårta! Ska försöka mig på att baka en tårta i kväll till sonen Neo som fyller 4 år. Jag vet vad moddeling paste är, men vad är mmf? Verkligen en inspiration att se din jättefina tårta!

    SvaraRadera
  12. Mmf är marshmallowfondant! Googla på det så hittar du säkert receptet! :-)

    SvaraRadera