söndag 7 februari 2010

Nicke Nyfiken tårta

Idag fyller vår älskade dotter Nea 3 år och vi kan knappt fatta att åren gått så snabbt.
Det känns ju som igår vi låg på bb och beundrade världens sötaste lilla svarthåriga tös.
Den lilla tösen har blivit till en mycket bestämd liten fröken och hon har haft svårt att bestämma sig för vilken sorts tårta hon vill ha på sin födelsedag.

Sist och slutligen föll valet på en av favoriterna Nicke Nyfiken och helst skulle han sova, tyckte tösen.Det tyckte mamma lät lite tråkigt så efter lite diskussioner kom vi fram till att han skulle busa med Hundis.
Nea älskar att busa i snön och att göra snöänglar så det fick bli en Nicke som gör en snöängel tillsammans med Hundis.

Jag beställde nyligen nya tårtfat med tillhörande pelare och eftersom jag ska göra bröllopstårtor om några veckor passade jag på att testa dom nu för att se hur pass stabila dom är.

Orsaken till att det blev så mycket hjärtan var att Nea var beräknad att födas på självaste Alla Hjärtans Dag men hon kom en vecka tidigare.
I år passade vi på att fira med lite extra hjärtan på hennes födelsedag istället.




Vi bjöd också på både små och stora cupcakes och dom små formarna har Nea själv valt. :-)


Det blev också en del olika kakor eftersom Nea är ett riktigt kakmonster.
Randiga maränger, Hjärtankakor med hallonsylt och Chocolate Chip Cookies


Tusen tack alla som var med och gjorde Neas 3-årsdag till en underbar dag.
Hon är så nöjd med alla sina fina presenter, men morbror/gudfar Akki & Hanna var nog dom som tog hem priset för favoritpresenten, med en alldeles egen röd liten cykel.
Nea har cyklat fram och tillbaka här inne hela kvällen och lär väl fortsätta så tills våren är här... ;-)


13 kommentarer:

  1. Åh, vilket härligt kak- och tårtkalas ni verkar ha haft. Er dotter måste ha varit mer än nöjd =) Ser jättegott ut alltihop, och tårtan är fin som alltid!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket drömkalas! Och så fint, du är verkligen sjukt duktig !! :-D

    SvaraRadera
  3. Vilken mamma du är :) Hur fint som helst. Du är så enormt duktig på att baka :)

    åsså ji du juh jaaakobsta flicko å ;)

    Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kalas ni har haft! Tårtan är jättefin, så vacker med alla hjärtan. Ser fram emot att få se brölloptårtorna också. :-)

    SvaraRadera
  5. Jättefin tårta!! Och att du hinner med att baka en massa annat också, det är imponerande för mig som är glad bara jag hinner få färdigt tårtan i tid när mina barn fyller år :)

    SvaraRadera
  6. Lika goda som fina var alla bakverk!

    SvaraRadera
  7. Riktigt söt tårta :> gillade snö-ängel grejen! :D Väldans tjusig tårtställning också!

    SvaraRadera
  8. Tack, tack! Alltid kul med kommentarer! :-)

    SvaraRadera
  9. Vad har du för nån frosting uppe på muffinsen?
    ser gott ut !

    SvaraRadera
  10. Säger det ÄNNU en gång, så duktig du är!!

    Du har fått en award av mig, titta in till min blogg för mer info!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Finns knappt ord för att beskriva så fina tårtorna o cupcakesen är!! WOW!!! /Anna

    SvaraRadera
  12. Varifrån får du tag i cupcakesformarna? Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att försöka mig på lite bakning till vårt 3 års kalas som vi ska ha snart!

    SvaraRadera
  13. Birks mamma!

    Jag köper oftast dom från olika webshopar, t.ex. www.bakeandparty.com som är en finsk sida. Frakten är tyvärr 7,50 så det blir dyra formar! ;-)
    Tiimari hade en del med Alla Hjärtans Dag tema, åtminstone affären här i stan. Dom ska få in lite mera såna saker i sitt sortiment så småningon...
    Clas Ohlson har jag hört att brukar ha lite formar så du kan ju kolla där om du inte vill beställa.

    SvaraRadera