torsdag 25 februari 2010

Muffins x 2


Som jag skrev i mitt senaste inlägg fick jag hjälp av min dotter med att välja ut vilka av
Siluett of Swedens formar vi skulle använda först och valet föll, som ni såg på bilden, på dom härliga Circle formarna.
Vi firade min mamma och min svågers födelsedag i söndags och passade givetvis på att baka lite i våra nya formar. Eftersom jag bakade brölloptårtor hela lördagen hade vi inte så mycket tid på oss att baka på söndagsmorgonen så det fick bli två olika muffinssorter.

Amerikanska Chokladmuffins med massor av choklad i dom oranga formarna och Pizzamuffins i dom gröna.

Det var första gången jag bakade Pizzamuffinsen och tyvärr var dom inga höjdare varken till utseendet eller smaken men formarna var ju fina i alla fall! ;-)
Pizza i muffinsformat tyckte jag däremot var en riktigt bra idé så jag har redan hittat ett nytt recept som snart ska testas.


Formarna var suveräna att använda till både Chokladmuffinsen och Pizzamuffinsen eftersom dom höll formen utan att man ens behövde använda en muffinsplåt.
En annan positiv sak som jag märkte är att formarna väldigt lätt lossnade från varandra, en och en, när man skulle rada ut dom och muffinsen lätt lossnar från formen när man ska äta den.
Jätteroligt att få använda produkter av så hög kvalité till mina bakverk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar