söndag 10 oktober 2010

Melkers doptårta


Idag döps lilla Melker och hans mamma ville gärna ha en liknande doptårta som några av mina tidigare, t.ex. den här som var den första doptårtan jag gjorde.
Den var förresten också till en liten Melker. :-)


Önskemålen var en baby klädd i dopklänning, gärna liggandes på mage med blå blommor och spritsade "snirklar" runt omkring och givetvis fick dom det.


Tårtan var lite större än dom jag vanligen gör så det fanns lite extra rum att spritsa på och som vanligt när jag börjar spritsa visste jag inte riktigt när jag skulle sluta...
Spritsar jag lite där behövs det mera där o.s.v. :-)

Runt kanten valde jag sedan att knyta ett blått band som avslutning.

Ljusa bottnar

Jordgubbsmousse
Vaniljmousse

Täckt i hemgjord sp
Dekorationer i mmf

Tårtbricka från Siluett of Sweden


10 kommentarer:

  1. Väldigt fin! Tycker det är riktigt fint att blanda olika tekniker så som du gjort! Blir allt lite sugen på att testa själv ;-)

    SvaraRadera
  2. Va fin. =) Vad använder du för bokstäver?

    SvaraRadera
  3. Den var inte bara fin; den var supergod också! hälsar en av dopgästerna

    SvaraRadera
  4. Dina tårtor är ju helt udnerbara! Hoppas att jag med mycket övning kan bli lika bra som du :) Fortsätt jobba på och inspirera! Tack för härlig blogg

    SvaraRadera
  5. Otroligt vacker tårta! Fint spritsat.

    SvaraRadera
  6. Tack för era snälla kommentarer! Alltid lika kul att logga in på bloggen och hitta nya kommentarer! :-)

    Johanna! Bokstäverna jag använder är dom här:http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=2770
    Mina är dock köpta på e-bay betydligt billigare! ;-)

    Anonyma dopgästen!
    Alltid extra kul att höra från dom som ätit tårtorna och tyckt om dom! :-)

    SvaraRadera