söndag 17 april 2011

Wenlas Sniff & Lilla My tårta

Idag firas Wenlas 2-årsdag och eftersom hon tycker om Mumin ville hon gärna ha en Mumintårta. För några månader sedan när det ännu var vinter och kallt gjorde jag, som ni kanske kommer ihåg, den här Mumintårtan till Wenlas storasyster Wilma.

Den här tårtan fick ett betydligt mera vårligt tema och eftersom Sniff och Lilla My är Wenlas favoriter blev det såklart dom som fick pryda tårtan.

Efter en lång vinter finns det väl inget härligare än när man äntligen kan åka iväg på picknick igen och jag har länge planerat att göra en picknicktårta med en massa små sötsaker på och nu äntligen blev det av. Det fick bli en riktig Kalas-picknick med massor av sötsaker till Lilla My och Sniff.

Sniff, som dagen till ära klätt upp sig i slips, har redan hunnit plocka åt sig en cupcake

...och dessutom finns det syltkakor, gräddtårta och drömtårta uppdukat på picknickfilten.

Lilla My har hunnit hälla ut sin saft över filten och är därför inte riktigt lika glad och nöjd som Sniff, men kanske en kaka hjälper henne att bli på bättre humör?! ;-)

Förutom tårtan bakade jag också en hel massa mini cupcakes som dekorerades med matchande rosa och gula blommor.

Ljusa bottnar

Jordgubbsmousse
Vaniljmousse

Täckt i hemgjord sp
Dekorationer i mmf
Spristad kant i smörkräm

Tårtbricka från Siluett of Sweden

Grattis på 2-årsdagen Wenla!

23 kommentarer:

  1. Det var ju en alldeles fantastiskt fin tårta! Dina detaljer är bara så fina. Har förresten också precis idag dekorerat en tårta med en tårta, fast min kommer inte nog i närheten av den här. Skoj med sammanträffandet bara. :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk tårta! Såå duktig du är.....
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Otroligt fin, helt fantastiskt fina figurer

    SvaraRadera
  4. Enormt snygg tårta! Jättefina detaljer!

    SvaraRadera
  5. Vilken otroligt fin tårta, jag är så sjukt imponerad av dina modelleringar! Jag älskar att Lilla My vält ut saftglaset, hur gulligt som helst!

    SvaraRadera
  6. en fröjd för ögat.. som alltid :)

    Jag säger bara som så..


    Jaaaaaakobsta booaaa.. di kan ti :)

    SvaraRadera
  7. Jösses så fin i vanlig ordning! Vilka detaljer :)

    SvaraRadera
  8. Helt underbar, jag älskar verkligen miniatyrbakverken!! Och figurerna är perfekta :)

    SvaraRadera
  9. Alltså vilket konstverk! Alltid så Fina, och vilka detaljer!

    Hälsn. Isabella

    SvaraRadera
  10. Helt underbar!
    Vilka fantastiska detaljer!

    SvaraRadera
  11. Du är ju hur duktig som helst, jag tappar hakan varje gång du gör något nytt.
    Hur kan man modellera sådär vackert!
    Du är fantastiskt duktig!!!!
    Om jag vore en tio-del så bra. *suck* ;)
    MVH/Johanna

    SvaraRadera
  12. Helt enkelt fantastisk, blir glad bara av att titta på den!

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig blogg du har, superfina tårtor!

    SvaraRadera
  14. så mysiga ränder på tårtan!! :) och du har verkligen gjort detaljerat fika, så duktig du är som har tålamod med allt det pillriga :D

    SvaraRadera
  15. Tove! Tack så mycket! Det är som vanligt då om vi gjort liknande tårtor! ;-)

    Annika! Tack så mycket! :-)

    Cupcakesfluffan! Tack, tack! Kul att du tycker om figurerna! :-)

    Linda! Tack så mycket! :-)

    Tulipans bakverk! Ha, ha! :-) Tack ska du ha! ;-)

    Anette! Tack så mycket! :-)

    Ida! Tack så mycket! Jag fick inspiration till saftglaset av min yngre tös som häller ut sitt glas flera gånger per dag! ;-)

    SvaraRadera
  16. Pernilla! Tack så mycket! :-) Bakverken var superroliga att modellera! :-)

    Isabella! Tack, tack! :-)

    Annica! Tack så mycket! :-)

    Johanna! Tack, tack! Kul att du tycker om mina tårtor! :-)

    Bland muffins och pelargoner! Tack så mycket! Kul att kunna göra någon glad! ;-)

    Hovkonditorn! Kul att du tycker om min blogg och mina tårtor! :-)

    Tina! Jag tycker om ränder, enkelt men ändå fint. Med tanke på att jag annars har ganska kort tålamod är det lite smått konstigt att jag tycker att alla små pilliga detaljer är det roligaste att modellera! ;-)

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig tårta men många små fina detaljer. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. f a n t a s t i s k! elsker alle de små detaljene - imponerende!

    SvaraRadera
  19. Hjälp vad fin.. vilka detaljer.. Man kan inte sluta titta.. Kan gissa att du hade kul när du gjorde alla dessa. Imponerad över att du lyckas få en hel storry av tårtan. Glaset med den utspillda safter var underbar. och cupcaksen var ljuvliga, och den lilla tårtan

    SvaraRadera
  20. Åh vilken fin! Gillar verkligen rulltårtan och gräddtårtan. Är så kul med små pluttiga detaljer! =)

    SvaraRadera
  21. Monica! Tack så mycket! :-)

    Carola! Tack, tack! Utspilld saft är nog bara härligt på en tårta... ;-) Inte så kul flera i vekrligheten! :-)

    Johanna! Tack så mycket! Precis som du älskar ju jag också dom små detaljerna! :-)

    SvaraRadera
  22. Hej! läste om dig i dt idag o har nu kollat genom din blogg.. alltså vilka otroligt fina härliga tårtor :) man kan ju inte sluta titta på dem ... lycka skulle vara att känna dig så man fick se o smaka dessa underbara bakverk :0)

    Erica

    SvaraRadera
  23. Hejsan
    Ja fina tårtor det gör du verkligen :)
    Det hade varit roligt om du kunde göra ett inlägg med dina favoritsaker som du använder när du dekorerar, typ bokstäver, blom utstickare m.m.

    SvaraRadera