torsdag 28 april 2011

Chokladfågelbon

Som jag skrev i förra inlägget firade vi påsk i fjällen i mina föräldrars stuga och vi kunde inte ens drömt om en mera perfekt semester.
Strålande sol och några plusgrader varje dag så vi tillbringade såklart största delen av tiden utomhus.

Jag kunde inte riktigt ta ledigt från bakandet i alla fall och hade därför packat med dom fina cupcakeformarna från Ib Laursen för att göra en enkel dessert till påskmiddagen.

Det fick bli en variant av Påskcupcaksen jag gjorde för ett par år sedan men den här gången valde jag att göra Kladdkaka med chokladganache.

Dom dekorerades sedan med vispad grädde och chokladspån för att likna fågelbon och pricken på i:et blev några chokladägg i härliga pastellfärger.

1 kommentar:

  1. Det där såg ju inte lite läskande gott ut! Och jättefina bilder du tagit :)

    SvaraRadera