söndag 5 april 2015

Alvas Make-up tårta


Förutom att jag jobbat en del i påskhelgen så har jag också hunnit med att baka ett par tårtor. En av helgens tårtor var den här 
Make-up tårtan till Alva som firade sin 13-årsdag.


Jag har länge varit sugen på att göra en Make-Up tårta så när Alvas mamma frågade om jag kunde fixa en tårta med just det temat var jag inte sen att haka på. 
Tårtan fick gärna ha mycket glitter och bling så jag använde lite olika lysterfärger och glitter både på sminkgrejorna och bokstäverna för att få dom att glänsa. 


Till slut avslutade jag tårtan med en sidenband och den här gången blev det lite extra bling på rosetten. 
Alvas mamma beställde tårtan som en överraskning till Alva det var verkligen roligt att se hur överraskad och glad hon blev när jag levererade tårtan till henne. 
Det är ju inte ofta jag får se födelsedagsbarnets reaktion när dom ser tårtan eftersom det oftast är någon av föräldrarna som hämtar tårtan så det var verkligen jättekul att faktiskt vara med den här gången . 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar