tisdag 2 augusti 2011

Minnas & Viktors Bröllopstårta

Även om jag mest bygger sommarstuga i sommar så har jag faktiskt hunnit med att baka en bröllopstårta också. För ganska exakt en månad sedan bakade jag en mycket het sommardag den här till min arbetskompis Minnas och hennes man Viktors bröllop. P.g.a. värmen svettades tårtan en hel del och blev lite ojämn i kanten men tyvärr kan man ju inte göra något åt vädret.

Minna & Viktor ville gärna ha liknande tårtor som jag bakade åt Juliana och Samuel men istället för brunt fick det gärna vara lite detaljer i silver den här gången, så därför valde jag att göra vita blommor med silverströssel i mitten och runt kanten fick det bli ett silverskimrande band.

Blommorna placerade jag sedan så att dom ringlade sig ner längs med tårtorna på ställningen, som dom själva lånat...


...och tårtan längst ner till höger valde jag att dekorerar med deras namn och vigseldatum.

Ljusa bottnar

Jordgubbsmousse

Vaniljmousse


Täckt i hemgjord sp

Dekorationer i mmf


Tårtbricka från Siluett of Sweden


Grattis ännu en gång Minna & Viktor!

14 kommentarer:

  1. Som vanligt otroligt vackra tårtor!

    SvaraRadera
  2. Jättefina tårtor! Gillade de små silverdetaljerna!

    SvaraRadera
  3. Fina. Vad anväder du för veiner till blombladen och för utstickare till texten?

    SvaraRadera
  4. Väldigt vackra och stiliga tårtor! Men visst har det varit lite jobbigt med hettan i sommar, bra orsak att hålla paus från bakandet trots att man inte haft sommarstugebygge på gång. ;-) Brudparet var säkert jätteglada att du ändå tog dig tid att baka deras tårtor. :)

    SvaraRadera
  5. Jättefina tårtor! Undrar också vad du använder för utstickare till texten?

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bröllopstårtor. Det är inte lätt att göra tårtor i värmen men det lyckades du bra med.

    SvaraRadera
  7. Åh, jag vill oxå göra tårtor! Jättefina!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina tårtor :) Tyvärr svettas de ju gärna en del i denna värmen hur man än gör ;) Undrar också vad de är för utstickare du använt till texten och vart kan man köpa den?

    SvaraRadera
  9. Tusen tack för alla era snälla kommentarer! :-)

    Veineren jag använder till blommorna är den här:http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=1062

    och bokstäverna gör jag med dom här utstickarna
    http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=2770

    SvaraRadera