måndag 29 augusti 2011

Hösttårta till nybliven pensionär

I dagarna jobbar vår granne Sola sina sista arbetsskift innan hon blir pensionär och hon ville därför passa på att bjuda sina arbetskamrater på tårta.

Hon ville gärna ha en tårta med höstfärger men i övrigt fick jag fria händer och eftersom jag inte hade tid att modellera något fick det bli en ganska enkel tårta med blommor i gult och orange.

Mitten av blommorna fick bli bruna och givetvis blev det lite spritsade gröna snirklar också.


Längst ner runt kanten avslutade jag med ett band i gult som nästan skimrade som guld i solskenet när jag fotade.

Ljusa bottnar
Jordgubbsmousse

Vaniljmousse


Täckt i hemgjord sp

Dekorationer i mmf


Tårtbricka från
Siluett of Sweden

11 kommentarer:

  1. Nej men jösses vilken fantastisk tårta! Vad du är duktig, att dekorera tårtor är min svaghet, jag önskar jag var såhär duktig <3

    SvaraRadera
  2. Oj vilka fina tårtor du gjort! Jag bor också i Jeppis, känner dig inte, men kommer att fortsätta följa dig, blev så inspirerad!
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Tårtan jättevacker! Höstfärger på tårtor är så fina, ser mycket fram emot att få göra såna nu när hösten kommer. :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har ett problem som återkommer varenda gång jag gör cupcakes, spelar ingen som helst roll vilket recept jag följer. Det blir alltid samma sak. Mina cupcakes blir höga/toppiga, spruckna och får en hård yta. Varje gång. Jag har provat allt jag lösningar jag hittat;

    - minskat på bakpulvret (har halverat dosen, utan resultat)
    - sänkt värmen på ugnen
    - haft i mer mjölk
    - gräddat i mitten av ugnen

    UTAN RESULTAT! Vad ska jag ta mig till? Jag hoppas verkligen att du vill ta dig tid att svara, för nu efter 10 misslyckanden under en vecka har jag ingen lust att prova längre, det känns rent värdelöst att fortsätta försöka. Skulle betyda riktigt mycket om du ville hjälpa mig lite. :)

    MVH Lina

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra tårtor du gör och vilken fin blogg du har!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg du har! Jättesött med banden på sidorna. Ditt modellerande är dessutom grymt. Man ser att du har det i dig :)

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jag har en tävling där man kan vinna en valfri vara från Erikas Garderob eller Runns.se. Du får väldigt gärna vara med! :)

    http://vickelido.blogg.se/2011/september/vinn-valfri-vara-fran-erikas-garderob-eller-r.html

    MVH Victoria

    SvaraRadera
  8. härliga färger.. jätte vacker tårta

    SvaraRadera