söndag 28 november 2010

Julianas & Samuels bröllopstårtor


Igår gifte dig Juliana och Samuel och jag fick äran att göra deras bröllopstårta.
Färgtemat för bröllopet var brunt och vitt så självklart ville dom också att tårtan skulle ha dom färgerna.

Dom tyckte om blommorna som jag gjorde till Nickis och Lindas bröllopstårta så önskemålet var likadana i vitt och brunt.
Dom vita penslade jag precis som på Nickis och Lindas tårta med pärlemorlyster så att dom glänste riktigt fint.


Juliana och Samuel hade en egen caketopper från Partylite, som dom gärna ville ha med på tårtan och givetvis fick dom det.

Den placerade jag på tårtan högst upp och lät sedan blommorna ringla ner längs med dom andra tårtorna.
Tårtställningen hade dom också själva lånat och den var rätt så stor så tårtorna ser jättesmå ut på den även om dom var samma storlek som jag vanligen gör.

Tårtan längst ner till vänster på tårtställningen fick en lite annan design med deras namn och likadana blommor runt omkring.

Den största utmaningen med den här tårtan var att fota den, främst för att tårtställningen var så stor.
Jag fotar ju oftast en tårta åt gången och skulle nog behöva lite mera avancerad utrustning när jag fotar såna här stora projekt för att resultatet ska bli som jag tänkt mig...
Att dessutom försöka fota med två töser i huset är ju sedan en helt annan historia! ;-)

Stort Grattis till er Juliana & Samuel!

13 kommentarer:

  1. Jättevackra tårtor! Fint med brunt & vitt ihop. Caketoppern är också väldigt fin, passar bra in i helheten.

    SvaraRadera
  2. Hej! Hur gör man för att få hem så mycket gratis produkter? har du kontaktat dem eller de dig?

    Snygga tårtor :)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med beställaren, väldigt fina blommor, och också en mycket fin caketopper - den passade jättebra in. Mycket häftig ställning!

    SvaraRadera
  4. Jättefina tårtor, så vackra blommor

    SvaraRadera
  5. Så tjusigt med all lyster! Det är verkligen fint med det bruna till det vita :)

    SvaraRadera
  6. Jättefina! Brunt och vitt blev en fin och "elegant" kombination!

    SvaraRadera
  7. jättefin!!! elegant och vacker!

    SvaraRadera
  8. Åh, vilka vackra tårtor. Jag gillar kombinationen vitt och brunt.

    SvaraRadera
  9. Tusen tack för alla era snälla kommentarer! :-)

    Anonym!
    Både och! :-)

    SvaraRadera
  10. Å vilka fina tårtor du har gjort, den senaste bröllopstårtan var jättevacker och en jättesnyggt caketop. Har själv som hobby att baka tårtor, och blev väldigt inspererad att göra fåret Shaun tårta till ett av mina barnbarn när han fyller 5 som älskar fåret Shaun. Gå gärna in på min hemsida för att se vad jag har gjort. www.majastartor.se

    SvaraRadera
  11. Jättefina! Känns lite juligt med det vita och bruna åxå :)

    SvaraRadera