söndag 27 mars 2011

Eltons Pingutårta

Idag firades lille Eltons 2-årsdag med den här Pingutårtan.
När Eltons mamma berättade att han tycker om Pingu bestämde jag mig ganska snabbt för att göra en riktigt vintrig Pingutårta nu innan våren kommer på riktigt. Dessvärre har det snöat massor idag så det verkar som om vi får vänta på våren ännu ett tag med sist och slutligen passade tårtan perfekt till dagnes väder.

Förutom Pingu valde jag också att modellera en snögubbe som jag tänkte att han precis blivit klar med, medan hans lillasyster Pinga lägger sista bollen på en snölykta.

För att få lite mera färg på den annars rätt så vita tårtan valde jag att ge alla figurerna halsdukar i olika färg.
Pinga fick dessutom matchande öronmuffar för att hålla sig varm i kylan.

Namnet fick bli ljusblått för att matcha bandet som jag valde att knyta i en rosett längst ner på tårtan och för att ytterligare förstärka vinterkänslan valde jag att använda snöflingeströssel från Dr Oetker runt kanten på cirkeln som figurerna står på.

Ljusa bottnar

Jordgubbsmousse
Vaniljmousse

Täckt i hemgjord sp
Dekorationer i mmf

Tårtbricka från Siluett of Sweden

Grattis på 2-årsdagen Elton!

11 kommentarer:

  1. Mysigt! Ja, några snöflingor har det kommit här med, bedrövligt! Skall faktiskt också göra 2 till "vintriga tårtor" i veckan :-)

    SvaraRadera
  2. Hvor er den flot, håber at Elton og hans forældre blev glade;-) håber at den smagte dejligt.
    Hilsen Lone.g

    SvaraRadera
  3. Så jättesöt Pingutårta! Ja-a, här vaknade vi också till snö idag, undrar när det blir vår på riktigt?

    SvaraRadera
  4. Lika sött och vackert som vanligt :)

    SvaraRadera
  5. Tusen Tack! :) Elton var så nöjd med sin tårta! lyste som en sol! Tårtan smakade toppen också! Mums!
    Elton smakade även på Pingu gott tyckte han! :)

    Hälsn: Isabella

    SvaraRadera
  6. Jättefin tårta!! Här nere i Skåne har vi haft underbart vårväder nu ett tag, hoppas det snart kommer till er med!

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för alla era snälla kommentarer! :-)

    Isbella!
    Kul att höra att tårtan uppskattades! :-)

    SweetThingsTO!
    Thank you so much! :-)

    SvaraRadera