måndag 3 januari 2011

Canon 60d


Julen är tydligen inte riktigt över... ;-)
Gissa om jag blev glad imorse när det ringde på dörren och det stod en man utanför med ett paket med det här innehållet! :-)


En Canon 60 d med EFS 17-85 objektivet som Canon låter mig testa en tid...
Gissa om jag har gått omkring med världens leende hela dagen! ;-)

Annars fotar jag ju med en Canon 40 d så skillnaden är ju inte så jättestor men såklart finns det en hel massa nya funktioner som ska bli jättekul att testa.
Vi har redan hunnit upptäcka ett par saker som vi definitivt kommer att sakna när vi börjar använda 40 d'n igen...

När jag fotar mina bilder till bloggen använder jag oftast vårt Canon EFS 60 mm/2,8 och för tillfället äger vi bara fasta objektiv så det är kul att fota lite med en zoom som omväxling.
Såklart kommer jag att testa våra egna objektiv på 60 d'n också och jag har på känn att vi kommer att fota lite mera än vanligt dom närmaste veckorna.
Så underbart att att ha två kamerahus i huset så man slipper slåss med maken om kameran hela tiden! ;-)

Tusen, tusen TACK till Canon!!! :-)



6 kommentarer:

  1. Gud vad generöst :) Ser framemot alla vackra bilder. Klickiliklick :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! :) Alltså får du behålla den eller bara testa den för ett tag och lämna tillbaka den sen? Jag läste också att Linn ( http://www.papper.fi/blog/post/127165/ ) får testa en likadan just nu, så det är tydligen något som de låter bra (!) bloggare testa, eller?! :) Försöker de kanske på så sätt locka en att köpa eller?

    SvaraRadera
  3. Härligt att få testa såna här produkter.

    SvaraRadera
  4. Men gud vad lyxigt att få testa en ny kamera! Ser fram emot att se alla bilderna!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att få testa en helt ny kamera, blir jobbigt att lämna ifrån sig den sen väl? :)

    SvaraRadera
  6. Verkligen lyxigt att få testa nya kameror! :-)
    Jag får alltså testa den ett par veckor för att sedan skicka tillbaka den...
    Blir ju lite jobbigt att skicka den tillbaka men vår egen kamera är ju rätt så lika så jag ska väl överleva! ;-)

    SvaraRadera