söndag 10 januari 2010

Iggle Piggle tårta


Idag har jag gjort en tårta till Robins 1-årskalas. Robin tycker jättemycket om Drömmarnas Trädgård och speciellt Iggle Piggle, så naturligtvis fick det bli en Iggle Piggle tårta.
Jag är ju själv, i motsats till mina små töser, inte speciellt förtjust i att titta på Drömmarnas Trädgård men däremot är det jätteroligt att modellera figurerna.




Ljusa bottnar

Jordgubbsmousse
Vaniljmousse

Täckt i hemgjord sp
Dekorationer i mmf

Dekorationskant i smörkräm


Grattis på 1-årsdagen Robin!

10 kommentarer:

  1. Så stilren och fin tårta! Det är alltid kul att kolla in dina nya projekt =)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Cickan för en fanstastiskt fin och läcker tårta! Robin kände genast igen Iggle Piggle! Kalaset var lyckat och tårtan var som pricken på i:et :)

    SvaraRadera
  3. Hanna! Tack! :-)

    Maria!

    vad roligt att tårtan blev uppskattad! Om födelsedagsbarnet är nöjd är jag det också! :-)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Jo, han var minst sagt ivrig :) Tyvärr så kunde han ju inte smaka av tårtan själv men vi andra fick njuta för honom också! Gästerna beundrade både smaken och utseendet! Trevlig fortsättning på vårvintern och lycka till med alla dina kommande tårtprojekt!

    SvaraRadera
  6. Wow, vilken gullig tårta! :D Som vanligt har du gjort ett bra jobb. Tycker du bättre om att sprita gräs med kristyr eller smörkräm ? :)

    SvaraRadera
  7. Maria!
    Synd att han inte kunde smaka! Allergier är inte roliga! :-(
    Vad bra att han tyckte om den till utseendet i alla fall! :-)

    Tina!

    Helt klart smörkräm! Så mycket lättare att spritsa! Jag använder alltid smörkräm till kanterna numera, förutom när jag vill ha en riktigt vit kant. Då får det bli kristyr! :-)

    SvaraRadera
  8. Så skoj att se en tårta av dig igen, de är alltid mästerverk! :-)

    SvaraRadera
  9. Kikar in hos dig med :) Du gör ju helt underbara tårtor, så detaljerade! Min dotter beundrade denna Iggle Piggle-tårta häromkvällen. Ja visst är det kul att modellera! :)
    /Maria www.tartsmulan.blogspot.com

    SvaraRadera
  10. en helt fantastisk tårta, som alltid cickan!

    SvaraRadera