fredag 15 januari 2010

Arvids & Ellens 2-års tårtor


Idag har jag gjort varsin tårta till tvillingarna Arvid & Ellen som blir 2 år idag.
Dom tycker om Pippi och Emil så det fick bli varsin tårta med Emil till Arvid och Pippi till Ellen.
Pippitårtan valde jag att använda lite färgrannare färger på eftersom jag tycker det passar bra till Pippi.

Pippi med sin kappsäck med pengar.



Arvids tårta med Emil på valde jag att göra i lite mera "pojkaktig" så det fick bli blått i olika nyanser.


Emil med sin "bysse" och Griseknoen.



5 kommentarer:

  1. Men så vackra tårtor. Du har ju gjort en fantastisk Emil med så väl bössa som griseknoen. Jag kan inte tänka mig annat än att alla kommer att älska dem!

    SvaraRadera
  2. Helt underbara! Vem skulle inte vilja ha någon av dessa tårtor - oavsett om man älskar Pippi och Emil eller ej?!

    SvaraRadera
  3. Så fina tårtor igen! Härliga att se på! :)

    SvaraRadera
  4. Så mysiga tårtor! Man ser verkligen på dina tårtor att det är du som gjort dom, dom är speciella :) Använder du modelling paste till dina figurer eller vad tycker du är bäst?

    SvaraRadera
  5. Tack sp mycket för alla snälla kommentarer! :-)

    Tina!

    Jag använder mmf till att modellera! Tycker det fungerar jättebra! Har tänkt testa på att göra egen modellingpaste men det har inte blivit av ännu eftersom jag varit så nöjd med mmf!
    Troligen är ju modellingpaste ännu bättre så jag får ta mig i kragen och testa snart.. :-)

    SvaraRadera