måndag 30 mars 2015

Blomtårta i brunt


I helgen fick jag äntligen stänga in mig i mitt nya kök igen och pyssla lite och en av dom tårtor jag gjorde var den här som beställdes till ett födelsedagskalas.


Monica som beställde tårtan ville gärna ha något annat en en gräddtårta med bär och det passade mig utmärkt.
Tårtan bestod av chokladbottnar och chokladmousse med hallon som fyllning och det fick gärna synas på utsidan att den innehöll choklad så därför blev det en brun sugarpaste som jag täckte den med


Vi kom överens om att gula blommor skulle passa bra till det bruna och det blev sist och slutligen två olika nyanser av gult och en vit blomma.


Det var länge sedan jag fått spritsa dom gröna "snirklorna" som jag tidigare gjorde ganska ofta så nu passade jag på eftersom jag av någon anledning är väldigt förtjust i att spritsa just dessa. 
Till den här tårtan passade dom riktigt bra och sist och slutligen råkade jag ha ett sidenband som matchade mitten på blommorna exakt så det fick avsluta tårtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar