söndag 27 februari 2011

Hippo & Dog tårta

I helgen fyllde lille Wilhelm, som jag gjorde den här doptårtan till, 1 år och eftersom han är väldigt förtjust i Hippo & Dog filmklippena på Youtube ville hans mamma gärna att han skulle få en tårta med dom på.

Jag hade bara sett någon liten snutt med Hippo & Dog så det blev att göra lite research på Youtube. ;-)


Jag hittade det här klippet, som mina töser för övrigt tyckte var jätteroligt, och tyckte det var skulle passa bra med lite färggranna ballonger på en 1-årstårta. Därför fick det bli en rätt så enkel men färgrann tårta med Hippo & Dog och ett par ballonger i olika färger.

Sedan valde jag att göra röda cirklar att fästa namnet på och spritsa en grön kant för att matcha ballongerna.

Ljusa bottnar

Chokladmousse
Hallonmousse

Täckt i hemgjord sp
Dekorationer i mmf
Dekorkant i smörkräm

Tårtbricka från Siluett of Sweden

Grattis på 1-årsdagen Wilhelm!

15 kommentarer:

  1. Så söta figurer! Dessa har jag inte sett förrut! Härliga färger!

    SvaraRadera
  2. Har aldrig hört talas om de här figurerna men de är ju otroligt söta! Det är en superfin tårta, så härligt med glada färger och en massa ballonger, och snyggt att ha samma gröna färg som kant som i ballongen :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin tårta! Vet heller inte vilka figurerna är, men de är hur söta som helst!

    SvaraRadera
  4. Åh, lika fin tårta som vanligt. Är så imponerad av ditt modellerande.

    SvaraRadera
  5. Vet inte heller vilka dem är men söta har du gjort dem. Bruka du modellera i mmf?

    SvaraRadera
  6. Igen en helt ny bekantskap! Man lär sig ju mycket tack vare tårtor. :-) Jättesöt blev tårtan! :-)

    SvaraRadera
  7. Jättesöta figurer, jag har själv aldrig sett dem tidigare. Men de verkar mysiga :-)

    SvaraRadera
  8. Oj vilken mysig tårta ! Jag har en Hippo men som mjukisdjur. Ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  9. Så fin tårta! Tycker mycket om de små ballongerna :)

    SvaraRadera
  10. Vilken fin tårta! Du är så duktig på att modellera :) Brukar kika in allt emellanåt och jag hoppas att det är ok att jag länkar till dej :)

    SvaraRadera
  11. Tusen tack för tårtan! Födelsedagsbarnet älskade figurerna och även lite tårta slank ner i lilla magen. :)

    SvaraRadera
  12. Så söta figurer och färger :)

    SvaraRadera
  13. Bakverk & Fikastunder!
    Tack så mycket! Tyckte det passade bra med mycket färger till en 1-åring! :-)

    Pernilla! Tack! :-) Tyckte också det passade bra med samma färg på kanten och ballongerna. Oftast brukar det bli någon lite mildare färg på kanten men nu passade jag på när dom andra dekorationerna också var så färggranna! ;-)

    Linda! Tack! Kolla på Youtube, dom är söta! ;-)

    Erika! Tack så mycket! Kul att du tycker om mina modelleringar! :-)

    Sara! Tack! :-) Jo jag modellerar så gott som alltid i mmf! Tycker det funderar riktigt bra!

    Cupcakesfluffan! Tack så mycket! :-)

    Tove! Tack! Jo att göra tårtor lär man sig mycket nytt av! :-)

    Maria! Tack! Orginalen är väldigt mysiga! :-)

    Janne! Tack, tack! :-)

    Angelica! Tack så mycket! Har haft idén om ballongerna i huvudet ett tag och nu fick jag chansen att göra dom! :-)

    Carina! TAck! :-)

    Mammas skafferi!
    Tack så mycket! Kul att du tycker om mina modelleringar! Klart det är ok att du länkar! :-)

    Anonym/Annette!

    Varsågod! Kul att det blev omtyckt både till utseende och smak! ;-)

    Sandra! Kul att du tycker om dom! :-)

    SvaraRadera