söndag 1 november 2009

Tågtårta till Liam


I veckan blev syrrans lilla kille Liam 1 år och idag har vi kalasat hela dagen.
Vår egen lilltös blev ju ett förra månaden så förra sommaren gick både syrran och jag runt höggravida. Det var jättekul att vara gravida samtidigt och dela den tiden på ett speciellt sätt. Ännu bättre blev det när barnen väl var ute. ;-)

Det senaste året har gått så otroligt snabbt och nu är det full fart på småttingarna...
Idag busade dom på för fullt och förhoppningsvis kommer dom alltid att vara lika bra kompisar...

Jag fick fria händer att göra Liams tårta och efter att ha funderat ett tag fick det bli en tågtårta.
En sådan finns också i min inspirationsmapp och n
u var ett passande tillfälle att göra den,
tyckte jag.


Lite knepigt var det att komma på vad tågvagnarna skulle vara lastade med men det blev till slut en vagn med färgglada bollar och en vagn med en liten nalle med en etta i famnen.
Nallen råkade tappa öronen under tillverkningen och tydligen tog jag fel nyans av brunt till dom nya öronen men dom sitter ju alla fall fast! ;-)

Namnet valde jag att göra i skrivstil med hjälp av en lång "tråd" av sugarpaste.
Det var lite klurigt att få till men resultatet blev helt ok i slutändan.


Lite mini-cupcakes bakade jag också och eftersom Liam alltid byter napp med vår lilltös om hon har en rosa eller röd napp, antar jag att han tycker om rött så därför blev en del röda dekorationer.


Grattis ännu en gång Liam-busen! :-)

9 kommentarer:

  1. Helt otroligt vad du är duktig!! Verkligen super fint :)

    SvaraRadera
  2. Snart vet jag inte vad jag skall hitta på för adjektiv för att berömma dina tårtor och cupcakes :) Jättefina igen!

    SvaraRadera
  3. Helt underbar tårta!! :)

    Har du någon bra bok att rekommendera med tårtor, inspiration och bilder på hur man går till väga då man gör vissa figurer?

    Är så sugen att köpa någon sådan bok & lära mej en del :)

    SvaraRadera
  4. Tack, tack! :-)

    Sandra!
    Jag äger inte en endaste tårtbok så tyvärr kan jag inte rekommendera någon! ;-)

    SvaraRadera
  5. Gud så fint och jag har tittat på dina tårtor och du är otroligt duktig och fantasifull måste jag säga.

    SvaraRadera
  6. Jag är sååå imponerad. Kommer titta in här ofta och söka inspiration till mina egna tårtor. Hoppas det är ok :-)

    SvaraRadera
  7. Chokladfreaks & Jennie!

    Tack så mycket! :-) Helt ok att söka inspiration här Jennie! :-)

    SvaraRadera
  8. Men jösses vilka fina tårtor du gör!! Imponerad =)

    SvaraRadera