måndag 20 juni 2011

Franks & Hannas Bröllopstårtor

Förra veckan gifte sig min kära lillebror med sin fina Hanna och jag fick äran att göra bröllopstårtorna. Bröllopsdagen bjöd på 30 graders hetta så det var en liten utmaning att göra tårtor i den värmen men till all lycka var det ingen lång transportsträcka så förutom att tårtorna svettades lite klarade dom sig bra.

Frank och Hanna ville gärna ha enkla, eleganta tårtor i vitt med lite svarta detaljer så efter lite funderingar kom vi fram till den här designen.

Det blev en ganska enkel anemon-liknande blomma som fick pryda tvåvåningstårtan.

Förutom våningstårtan gjorde jag också fyra enkla tårtor med likadana blommor på men dom fick vitt band istället för det svarta.

Ljusa bottnar
Jordgubbsmousse
Vaniljmousse

Täckt i hemgjord sp
Dekorationer i mmf

Tårtbricka från
Siluett of Sweden


Till sist bjuder jag på en bild på det vackra brudparet...

...och vår dotter Nea och min systerson Leo som fick äran att vara Franks & Hannas brudnäbbar.

Stort grattis ännu en gång Frank och Hanna!

19 kommentarer:

  1. Riktigt vackra och stilrena tårtor :) Du är du himla duktig!

    SvaraRadera
  2. Superfina tårtor!! Jag måste fråga - har du använt veining tool eller en silikonform till blommorna? De är himla fina!

    SvaraRadera
  3. Har också en fundering över vilken veiner du använt?

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra och stiliga tårtor! Tycker jättemycket om blommorna, och det är så fint med svart & vitt. Skoj att se bilder på brudpar & brudnäbbar också! :)

    SvaraRadera
  5. Superfina! Gillar verkligen kombon av svart o vitt. Ska göra bröllopstårta/cupcakes i de färgerna i helgen :)

    SvaraRadera
  6. Otroligt fina och stilrena tårtor, tänk att det enkla kan vara så vackert!

    SvaraRadera
  7. Jättevackra och stilrena tårtor du gjort! Svart och vitt är verkligen underskattat!

    SvaraRadera
  8. De blev helt underbara med de svart/vita blommorna!
    SUPERfin verkligen!!

    SvaraRadera
  9. Svart och vitt är sååå vackert! Jättefina!

    SvaraRadera
  10. Så mycket vackert, både bakverk och bröllopsbilder!

    SvaraRadera
  11. Härligt att se dina verk - som alltid! Vilket stiligt brudpar o söta näbbar!

    SvaraRadera
  12. Helt underbara tårtor! Snyggt, vackert och stilrent, helt i min smak!!

    SvaraRadera
  13. oj vilka fina tårtor!! keep it up!
    ser himla goda ut med *mums*

    SvaraRadera
  14. Hejsan!
    Så fantastiska tårtor och kakor du gör och vilka bilder!!! Älskar din blogg... helt underbar. Jag råkade bara titta in och kommer nog att titta in fler gånger. Tack att jag fick titta på dessa vackra bilder. Ha en skön vecka i värmen. Ina

    SvaraRadera
  15. Oftast är det ju det allra enklaste som blir det allra vackraste!

    SvaraRadera
  16. Marsipan Freak! Tack så mycket!

    Marias söta saker & Sophia! Tack! :-) Jag använder en sån här http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=1062

    Tove! Tack så mycket! Jag älskar ju att fota så jag måste passa på att visa lite bilder av brudparet dom få gånger jag har bilder! ;-)

    Milis! Tack så mycket! :-) Svart och vitt är alltid lika vackert! :-)

    Carola! TAck, tack! :-)

    Ida! Tack så mycket! Ofta tycker jag att just det enklaste är det vackraste! :-)

    SvaraRadera
  17. Linda! tack! :-) Ju det är ju inte så ofta man får göra svart-vita tårtor så det är extra kul dom gånger det blir av! :-)

    Nellie! Tack! :-)

    Sofia! Tack så mycket! :-)

    Sarah! Tack, tack! :-)

    Jaana! Tack så mycket! :-)

    Carina! Tack! Kul att du tyckte om tårtan! :-)

    Lilla jag! Tack så mycket! Dom var jättegoda! ;-)

    Erika! Tack så mycket! :-)

    Ina! Välkommen och tack för dom snälla orden! :-)

    Veronica! Precis! :-)

    SvaraRadera